Fantastiske bademuligheter i Tønsberg

- Det er så mange fine badeplasser i Tønsberg kommune som folk ikke vet om, sier Erlend Bae. I sommer vil han presentere noen av de fantastiske badeplassene i Tønsberg på YouTube. Erlend Bae

Erlend Bae Irene H. Wilhelmsen   - Min favorittbadeplass er Langevann, som også har fantastiske turløyper, sier Erlend Bae.

Ved siden av å være elev på musikklinja ved Sandefjord videregående, så er han ansatt ved ungdomskontoret til Tønsberg kommune, og sammen med kameraten Heine lager han videoer til ungdom på Ung i Tønsbergs nye You Tube-kanal. I sommer har han planer om å lage videoer av noen av badeplassene i kommunen.

Besøk Ung i Tønsbergs YouTube-kanal her!

Populært utfartssted

Langevann er et meget populært sted å bade for ungdom, barnefamilier og folk i alle aldre. Her er det både stupetårn, badebrygge, en liten sandstrand og gapahuk. Det er også toalett og skifterom, og her er det liv og røre hele sommeren.

Man kan enten gå ut i vannet fra en liten badestrand, eller hoppe fra en brygge. Det er også en handicap-rampe som går ut i vannet.

- Jeg pleier ofte å dra til Langevann med en vennegjeng, spise mat, bade og være der noen timer. Vi er en større gjeng som er sammen der oppe. Vannet er klart og fint. Selv om det er noen meter ned til bunn, så kan vi alltid se bunn, sier Erlend.

Utallige bademuligheter

Tønsberg byr på utallige valgmuligheter for deg som er glad i å bade.

Innimellom sandstrender ligger lune viker og blanke svaberg. Du kan velge mellom yrende badeliv og mer skjermede badeplasser. Uansett hvor i kommunen du har din base, er du aldri langt unna en badeplass. Saltvann, ferskvann eller bybad - valget er ditt.

Erlend Bae

Her gir vi deg noen tips til flotte badesteder:

Kart med badesymboler for å få nærmere informasjon om de ulike tilrettelagte badeplassene finner du her