Gratulerer med 100 år!

I nydelig vårvær kunne nærmeste familie til Alfhild Marie Gallis feire sin 100 åring i dag. Barnebarn og oldebarn stilte opp med bursdagssang, kake, champagne og flagg for å hedre sin kjære mommo.

Ordfører Anne Rygh Pedersen gratulerer jubilanten.

Bordet foran jubilanten fylte seg fort opp med blomster og gaver. Endelig kunne Alfhild Marie se familien sin igjen etter en lang periode med koronafravær. Hun smilte fra øre til øre. Det har hun gjort i hele dag, sa en av pleierne. Det er tydelig at familien betyr mye for henne.

Og hvis noen skulle lure: feiringen skjedde ute og familien satt gruppevis etter kjernefamilie med god avstand for at smittereglene skulle holdes.

Ordfører gratulerte

Ordfører Anne Rygh Pedersen ville også gjerne komme og hylle 100åringen. –Det er en stor glede å få gratulere deg med et fantastisk jubileum.

Hemmeligheten til et langt liv

Hva er hemmeligheten bak et så langt liv?

Et av barnebarna, Anneli Ørn, har fundert litt på det og har kanskje noen svar når hun ser tilbake på livet til Alfhild Marie.

• hun har alltid hatt mange mennesker rundt seg som er glad i henne og viser det
  • positiv innstilling til livet
  • gode rutiner
  • en times tur hver dag (ikke nå lenger)
  • får godt stell på Nes

Mistet ektemannen og datteren

Men livet har ikke alltid smilt til Alfhild Marie. –hun har opplevd krigen og i 2009 mistet hun både ektemannen og datteren sin. Det var et spesielt tøft år for henne, forteller Ørn. Etter det fikk hun plass på Nes og det har vært helt fantastisk. Hun får så god oppfølging her, sier Ørn fornøyd.

Og jubilanten var svært fornøyd med feiringen. Denne dagen kan hun leve enda lenger på. Gratulerer så mye både til jubilant og familie.

Fakta om Alfhild Marie Gallis

• Født i Harstad,17.april 1920.
  • Oppvokst i Tønsberg. Bodde i Øvre Langate sammen med mor og 3 brødre.
  • Giftet seg med Ole Gallis fra Vennerød i Stokke.
  • Drev Vennerød Landhandleri
  • Fikk datteren Grete Marie
  • Alfhild jobbet på Hurtigrenseren i Tønsberg i 40 år
  • Kjent for sine bidrag i revyverden både i Tønsberg og Spania
  • Flyttet etterhvert til Barkåker,der de bodde helt til pensjonistiden.
  • Bodde i Spania Alfas del Pi på vinterstid
  • Alfhild er og har alltid vært en positiv, morsom og uredd person. Blant annet feiret hun 90 års dagen sin med tandenhopp i fallskjerm!