Tønsberg kommunes psykososiale samtaletelefon og chat avsluttes fredag kl 17.00

- Nå åpnes samfunnet sakte men sikkert opp igjen, og psykologer og andre terapeuter kan gjenopprette sin praksis. Da kan vi igjen gi tilbud til befolkningen gjennom våre normale tilbud, sier Synne Anholt, som er leder for PPT og har koordinert telefontilbudet.Synne Anholt, Stabsleder PPT

Telefonen som avsluttes er samtaletelefonen med telefonnummer 33 40 69 96 som betjenes av fagpersoner innen psykisk helse. Dette nummeret har vært for de som kjenner seg engstelig og trenger noen å snakke med.

De vanlige tilbudene starter opp igjen

Psykisk helsetjeneste for voksne har et «drop-in» tilbud per telefon, helsesykepleierne har sine faste skoler, og det er mulig å ta kontakt med Familiehuset. PPT har konsultasjonsordning for barnehagene og kontaktpersoner på hver enkelt skole, både kommunale og private.

Nasjonale hjelpelinjer

Mental Helses hjelpetelefon, kan nås på 116 123, eller du kan snakke skriftlig på sidetmedord.no.

- Vi ser at vi er i en ny fase av denne situasjonen og at de vi snakker med på samtaletelefonen og i chatten kan avhjelpes innenfor det ordinære psykisk helsetilbudet i kommunen, sier Anholt.