Se de flinke barna som hang opp julehjerter på rådhuset i dag!

Barn fra Solvangkirken barnehage pyntet Tønsberg rådhus med julehjerter i finèr, som ble hengt opp foran inngangen til rådhuset. Dette har blitt en årlig tradisjon. - En av intensjonene med arrangementet er at barn setter spor i byen, og blir mer synlige, sier Espen Riiser, kommunalsjef for oppvekst og læring. Flinke barn fra Solvangkirken barnehage. Bak fra venstre er Anne-Ruth Jensen, styrer i Solvangkirken barnehage, Espen Riiser, kommunalsjef for oppvekst og læring, og ordfører Anne Rygh Pedersen.

Dette er i forbindelse med at juletreet på Tønsberg torv pyntes 28. november med julehjerter fra Tønsberg barnehagene. Barna i barnehagene pynter finèrhjerter som henges på treet på torvet til Jul. Det er fokus på å benytte natur – og gjenbruksmaterialer i pyntingen. Skjønn representant fra barnehagen som viser stolt frem hjertet hun har vært med å lage.

I dag var det pynting av rådhuset, hvor barna fikk hjelp til å henge opp de fine hjertene som de har laget. Barna i munter prat med Espen Riiser og Anne Rygh Pedersen, som så på at barna sang "I bakvendtland" for full hals.
Espen Riiser, kommunalsjef for oppvekst og læring, samt ordfører Anne Rygh Pedersen deltok på hele arrangementet. Etter pynting og sang, koste barna seg med pepperkaker, saft og klementiner som de fikk utdelt.

Pynting av rådhuset er fjerde året på rad. «Barn i byen» arrangementet som er 28. november på Tønsberg torv, har vært arrangert hvert år siden 2009.

Lørdag 28. november vil det være en live sending fra Tønsberg sentrum. Der vil det være flere innslag fra barnehagene. Knapløkka barnehage blir filmet mens de ser brannvesenet henge opp hjerter på Torvet. Det vil også være en musikkvideo fra 7 barnehager som synger «Vi tenner våre lykter», og videoinnslag der barn pynter med hjerter.