Hjemmekontor - veiledere

BuyPass

Hvordan laste ned appen og få engangskode (PDF, 341 kB)

OBS: mobilnummeret som skal benyttes til buypassappen må være registrert i feltet ‘Mobil arbeid’ i  HRM.

 

Link for å logge inn

(fungerer bare når du ikke er koblet på kommunens nettverk)

https://remote.v-man.no/

Når du logger inn, bruk formatet TBG\[ditt tbg brukernavn]. F.eks: TBG\tbgkarno

 

Endring av Tofaktorautentisering (fra 02.12.24) 

Det er en endring av tofaktorautentiseringsmetode fra Buypass-appen til Microsoft Authenticator-appen. Dette er samme app som brukes for pålogging til e-post og mange andre kommunale systemer.

Dersom du allerede benytter Microsoft Authenticator trenger du ikke foreta deg noe.

 

Viktig informasjon om passord

Hvis du benytter hjemmekontorløsning og ditt vanlige passord (det som du logger deg inn med på pc) inneholder bokstavene Æ, Ø eller Å, må du bytte passord siden disse ikke støttes. Vi beklager ulempene dette måtte medføre.

Passord byttes på http://passord.v-man.no/

 

Trinnvis veiledning for å sette opp Microsoft Authenticator

Dersom du ikke har tatt i bruk Microsoft Authenticator, følg disse enkle trinnene:

  • Trinn 1 (På PC): Gå til aka.ms/mfasetup og logg inn med din e-postadresse.
  • Trinn 2 (På PC): Trykk på legg til ny påloggingsmetode og velg “Microsoft Authenticator”
  • Trinn 3 (På PC): Trykk på “Neste” frem til du får opp en QR-kode
  • Trinn 3 (På telefon): Last ned Microsoft Authenticator-appen fra App Store eller Google Play.
  • Trinn 4 (På telefon): Åpne appen og velg "Legg til konto".
  • Trinn 5 (På telefon): Velg "Arbeids- eller skolekonto".
  • Trinn 6 (På telefon): Skann QR-koden som vises på skjermen under påloggingsprosessen.
  • Trinn 7 (På telefon): Følg instruksjonene i appen for å fullføre konfigurasjonen.
     

Tips for feilretting

  • Sørg for at telefonen din har internettforbindelse under oppsettet.
  • Sjekk at kameratilgang er aktivert for Microsoft Authenticator-appen slik at du kan skanne QR-koden.
  • Hvis QR-koden ikke fungerer, kan du velge alternativet "Manuell oppsett" i appen og følge instruksjonene.
     

Kontaktdetaljer for IT-Support

Hvis du trenger ekstra hjelp med oppsettet eller har spørsmål om de nye endringene, vennligst kontakt IT-support:

ikthjelp@jarlsberg-ikt.no

Telefon: 95 00 88 00

Melde sak i brukerstøtteportal: https://gigafib.tmsportal.no/portal/