Ergoterapi for barn 0-18 år

Kort fortalt

• Vi jobber for at barn og unge med nedsatt funksjonsnivå, skal delta i dagliglivets aktiviteter.
  • Vi tilbyr behandling, trening og tilrettelegging.
  • Hjelpen kan du få i hjemmet, på helsestasjonen, skolen eller på arenaen for fritidsaktivitet.

Hva gjør vi?

Vi undersøker og kartlegger hvilke utfordringer du har i hverdagen. Det kan være motorikk, språk, kognisjon og/eller sansemessige vansker. Ut ifra de behov og ønsker du har, kan vi sette inn ulike tiltak. Eksempler er;

• funksjonstrening.
  • tilrettelegging av de fysiske omgivelsene i hjem, barnehage, skole og fritid.
  • rådgivning og veiledning.
  • formidling og tilpassing av tekniske hjelpemidler og opplæring i disse.
  • vurdering og hjelp til søknad om spesialtilpasset bil fra NAV.

Hvem kan søke?

Barn og unge 0-18 år med;

• ulike utfordringer i hverdagslivet som gir begrensninger i aktivitet og deltakelse.
  • funksjonsnedsettelse i form av motoriske, kognitive og/eller sansemessige vansker.

Slik søker du

Henvendelsesskjema ergoterapitjenesten 0-18 år (digitalt skjema)

Henvendelsesskjema for deg som vil ta utskrift og fylle ut skjemaet for hånd (PDF, 118 kB)

Hva koster det?

Tjenesten er gratis.

helsestasjon@tonsberg.kommune.no
E-posttjenester skal ikke brukes til fortrolig og sensitiv informasjon. Oppgi telefonnummer så ringer vi deg.

Besøksadresse

Slagen Helsestasjon