Ergoterapi for barn 0-18 år

Kort fortalt

• Vi jobber for at barn og unge med nedsatt funksjonsnivå, skal delta i dagliglivets aktiviteter.
  • Vi tilbyr behandling, trening og tilrettelegging.
  • Hjelpen kan du få i hjemmet, på helsestasjonen, skolen eller på arenaen for fritidsaktivitet.

Hva gjør vi?

Vi undersøker og kartlegger hvilke utfordringer du har i hverdagen. Det kan være motorikk, språk, kognisjon og/eller sansemessige vansker. Ut ifra de behov og ønsker du har, kan vi sette inn ulike tiltak. Eksempler er;

• funksjonstrening.
  • tilrettelegging av de fysiske omgivelsene i hjem, barnehage, skole og fritid.
  • rådgivning og veiledning.
  • formidling og tilpassing av tekniske hjelpemidler og opplæring i disse.
  • vurdering og hjelp til søknad om spesialtilpasset bil fra NAV.

Hvem kan søke?

Barn og unge 0-18 år med;

• ulike utfordringer i hverdagslivet som gir begrensninger i aktivitet og deltakelse.
  • funksjonsnedsettelse i form av motoriske, kognitive og/eller sansemessige vansker.

Slik søker du

Henvendelsesskjema ergoterapitjenesten 0-18 år (digitalt skjema)

Henvendelsesskjema for deg som vil ta utskrift og fylle ut skjemaet for hånd (PDF, 118 kB)

Hva koster det?

Tjenesten er gratis.

Kontakt oss

Du kan ta kontakt med oss direkte, eller via din Helsestasjon eller i HelseNorge.

Ergoterapeuter

Aila Semb