Fysioterapi for barn 0-18 år

Kort fortalt

• Fysioterapeutene tilbyr veiledning, tilrettelegging, trening og behandling.
  • Du kan få hjelp i hjemmet, på helsestasjonen, i barnehagen, på skolen eller hos fysioterapeuten på fysikalsk institutt.

Hva er fysioterapitjenesten 0 - 18 år?

Dette er et tilbud som består av veiledning, behandling, trening, tilrettelegging og oppfølging så tidlig som mulig i livet.

Hvem får tilbudet?

Barn og unge under 18 år som har ulike utfordringer med bevegelse og motorikk.

Hva får du?

Fysioterapeutene tilbyr veiledning, tilrettelegging, trening og behandling så tidlig som mulig i livet. Det er viktig at barn og unge får forskjellige erfaringer i - og med sin egen kropp. En harmonisk utvikling preges av erfaring med variasjon i bevegelser, aktiviteter, og mestringsopplevelser på ulike arenaer.

Slik henvender du deg

Du tar selv kontakt for behandling hos privatpraktiserende fysioterapeut.

For kontakt med kommunal barnefysioterapitjeneste kan du benytte skjemaet under eller ringe direkte (se kontaktinformasjon lenger ned på siden)

Henvendelsesskjema fysioterapitjenesten unge

Henvendelsesskjema for deg som vil ta utskrift og fylle ut skjemaet for hånd (PDF, 118 kB)

Oversikt over skolefysioterapeuter

Her finner du fysioterapeuter med kommunal avtale.

Akutt eller kronisk skade

Barn og unge kan også benytte seg av privatpraktiserende fysioterapeut ved akutt eller kronisk skade/ plage.

Hva koster det?

Tjenesten er gratis for barn og ungdom opp til 16 år. Ungdommer mellom 16-20 år må betale en egenandel opptil frikort oppnås samlet for helsetjenester (pr. tiden kr. 3165,-) .

Beløp over dette refunderes automatisk.  https://www.helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/frikort-for-helsetjenester/

Gruppetilbud for barn og unge

Vi tilbyr ulike gruppetilbud for barn og unge i Tønsberg kommune. Se mer i linken under.

Gruppetilbud for barn og unge

Fysioterapeutkoordinator