Åpen høring om budsjettforslaget

- Vi ønsker å høre hva innbyggerne i Tønsberg mener om forslaget til budsjett og økonomiplan, sier ordfører Anne Rygh Pedersen. Onsdag 10. november inventerer hun til åpen høring på rådhuset. Klar til å lytte: Ordfører Anne Rygh Pedersen.

Onsdag kveld presenterte kommunedirektør Egil Johansen sitt forslag til budsjett for 2022 og økonomiplan for perioden 2022-2025 for kommunestyret. Driftsbudsjettet er på rundt 4,6 milliarder kroner i 2022, og det planlegges investeringer om lag 500 millioner.

- Nå ønsker vi å motta innbyggernes innspill til forslaget. Derfor inviterer vi lag, foreninger, organisasjoner og interessegrupper til å legge fram sine synspunkter for sentrale politikere i kommunen, sier Rygh Pedersen.

Hver delegasjon vil i utgangspunktet få en taletid på inntil 10 minutter, men ved stor deltakelse kan taletiden bli redusert. Alle påmeldte må også ha med et notat som gjør rede for synspunkt og innspill.

For å delta på høringen, må man melde seg på innen mandag 8. november til sekretariat@tonsberg.kommune.no

Budsjett og økonomiplan behandles av kommunestyret 8. desember.

Tid: Onsdag 10. november kl. 17.00
Sted: Bystyresalen, Tønsberg rådhus
Påmelding: Innen 9. november klokken 12.00 til sekretariat@tonsberg.kommune.no

Les kommunedirektørens forslag til budsjett og økonomiplan her! (PDF, 8 MB)