Åpner 28 bobilplasser på Stensarmen

- I sommer kan vi ønske enda flere bobilturister velkommen til Tønsberg, sier ordfører Anne Rygh Pedersen. Allerede på fredag åpner kommunen 28 midlertidige bobilplasser på Stensarmen.Ordfører Anne Rygh Pedersen merker opp nye bobilplasser på Stensarmen under kyndig veiledning fra Muhamet Hasani.

- Det er jo mange som planlegger norgesferie i år, og bobilturisme ser ut til å være mer populært enn noen gang. Mange ønsker å besøke sommerbyen Tønsberg, og vi ønsker selvfølgelig å kunne ta i mot så mange som mulig, sier ordfører Anne Rygh Pedersen.

28 midlertidige oppstillingsplasser vil være åpne frem til midten av august. Dermed blir bobilkapasiteten i Tønsberg nesten fordoblet i sommerukene.

Rimelige plasser

Plassene på Stensarmen vil i år være uten tilgang på strøm og vann, men det vil bli satt opp informasjonsskilt som forteller gjestene hvor de kan få tilgang på nødvendige fasiliteter.

- Dette blir enkle plasser til en hyggelig sommerpris. Prisen blir 100 kroner, og det blir gratis den første helgen bobilparkeringen er åpen, sier Rygh Pedersen.

Hun utelukker ikke at området kan bli permanent bobilparkering på sikt.

- Dette er jo et flott område med kort vei til sentrum og fantastisk utsikt over Træla, og vi vil sette ut benker og gjøre det hyggelig på området. Hvis dette blir en suksess, vil vi vurdere å investere i nødvendig infrastruktur og gjøre dette til en permanent bobilparkering fra neste sommer, sier hun.

God kapasitet- Her ville jeg hatt bobilen min, sier Anne Rygh Pedersen. Her flankert av Darin Nawzad og Muhamet Hasani.

Med de 28 nye bobilplassene, har Tønsberg kommune totalt 59 tilgjengelige oppstillingsplasser for bobil i sommer. 23 av plassene ligger på Korten, og 8 ligger i Nedre Langgate. De fire oppstillingsplassene på Messeområdet vil i år ikke være i bruk, fordi området skal benyttes til andre formål.

- Med 59 plasser har vi svært god kapasitet sammenlignet med de fleste andre kommuner, og det utrolig hyggelig å kunne ønske enda flere bobilturister velkommen til Tønsberg, sier Rygh Pedersen.

Bobilplasser i Tønsberg