Barna fylte Torget med sang og dans

Sol, boller, fargerike vester og hundrevis av barnehagebarn. Det kokte på Torget i dag!

Her klippes snora, og utstillingen åpnes - Klikk for stort bilde

I dag møttes barnehagebarn fra hele kommunen på Tønsberg torg – og sammen med kunstner Steinar Caspari og ordfører Frank Pedersen, åpnet de utstillingen «Et fantasifullt byliv».

Utstillingen har barna selv bidratt til. De har sluppet kreativiteten løs og samarbeidet med Caspari om en utstilling preget av fantasidyr.

Barn i byen er et fast arrangement som gjennomføres hver vår og før jul hvert år.  Tønsberglivet arrangerer samlingen i samarbeid med kommunens barnehager. Prosjektet har fokus på livsmestring og barns medvirkning, og det skal bidra til at barna blir kjent i byen sin og føler seg trygge her.

Se flere bilder under:

Arrangementet Barn i byen ble gjennomført i strålende solskinn onsdag formiddag. - Klikk for stort bildeArrangementet Barn i byen ble gjennomført i strålende solskinn onsdag formiddag.

Tønsberg torg var fylt til randen med barn onsdag formiddag. - Klikk for stort bildeTønsberg torg var fylt til randen med barn onsdag formiddag.

Utstillingen er plassert nederst på Torget. - Klikk for stort bildeUtstillingen er plassert nederst på Torget.

Mange vil ta en nærmere kikk på politibilen. - Klikk for stort bildeMange vil ta en nærmere kikk på politibilen.
Ordfører Frank Pedersen og kunster Steinar Caspari ønsket barna velkommen - Klikk for stort bildeOrdfører Frank Pedersen og kunster Steinar Caspari ønsket barna velkommen til Torget.

Disse barna fra Mortenåsen barnehage fulgte spent med da ordføreren snakket. - Klikk for stort bildeDisse barna fra Mortenåsen barnehage fulgte spent med da ordføreren snakket.

Politiet kom også innom Torget, og det var veldig spennende! - Klikk for stort bildePolitiet kom også innom Torget, og det var veldig spennende!