Behov for flere frivillige?

Ønsker du inspirasjon til hvordan din forening kan jobbe med rekruttering, ledelse og motivasjon av frivillige? Meld deg på gratis kurs 16. mars!

Undersøkelser viser at omtrent en halv million nordmenn kunne tenkt seg å bidra med frivillig innsats for noe de brenner for, om de bare hadde blitt spurt. Ofte begrenser rekrutteringen seg til å spørre de vi har i vår sosiale krets, de som ligner på oss selv og som vi kjenner. Hvordan kan vi nå de vi ikke kjenner, og hvordan senker vi terskelen for å bli med?

Vi ser nærmere på muligheter og utfordringer vi står ovenfor når det kommer til arbeid med frivillige i Tønsberg. Hva gjør vi riktig? Hva kan vi gjøre annerledes? Og hva kan vi lære av hverandre? Re Røde Kors, TNT Basket og Papirhuset/Thesbiteatret kommer for å dele sine erfaringer. Det blir presentasjoner, paneldebatt og mulighet til å stille spørsmål og komme med innspill. Enkel servering.

Kurset er første del av en kursrekken som Tønsberg kommune tilbyr lag og foreninger, som en del av Frivillighetens år 2022.

Les mer og meld deg på kurset her!

Besøk kommunens side om Frivillighetens år 2022.