Bli med som bøssebærer!

23. oktober 2022 er det mulighet for en fin og veldig viktig søndagstur. Tønsberg kommune trenger bøssebærere til årets TV-aksjon.

Bæssebærer fra TV-aksjonen

-Vi er i full sving med det lokale arbeidet, og jeg håper mange her hos oss i Tønsberg vil finne frem turskoa og bli med. Dette er en fin anledning til å bidra til et livsviktig arbeid og få en fin søndagstur, oppfordrer leder av TV-aksjonen i Tønsberg ordfører Anne Rygh Pedersen.

Meld dere som bøssebærere på: www.blimed.no. Registrer deg med kontaktinformasjon og hvilket område du ønsker å gå i, og du vil motta praktisk informasjon på e-post. Det er behov for bøssebærere i alle områdene som er synlig i listen.

Viktig informasjon:

• Det offisielle tidspunktet for bøssebæringen er mellom 16:00 - 18:00 søndag 23. oktober
  • Merk at du må ha fylt 18 år for å kunne registrere deg som bøssebærer. Vi oppfordrer allikevel til å ta med barna.
  • Dersom dere ønsker å gå to eller flere sammen, er det tilstrekkelig at èn av dere registrerer dere som bøssebærer.
  • Det er også mulig å melde seg som bøssebærer ved å ringe 02025.

Om årets TV-aksjon 23. oktober 2022:

Det er høst, og et sikkert tegn er TV-aksjonen. I år er formålet Leger Uten Grensers arbeid for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest. Med årets TV-aksjon skal vi bidra til å forebygge epidemier og behandle kjente og ukjente sykdommer i fire land: Bangladesh, Den sentralafrikanske republikk, Den demokratiske republikken Kongo og Sierra Leone. Gjennom TV-aksjonen skal det gis vaksiner, tilgang på livreddende medisiner og legebehandling. I samarbeid med forskningsorganisasjonen DNDi skal deler av TV-aksjonsmidlene også brukes til å utvikle medisiner mot glemte, dødelige sykdommer.

TV-aksjonen Leger Uten Grenser skal gi medisinsk behandling til dem som trenger det mest. Sammen redder vi liv!

Les mer om årets TV-aksjon her:  https://blimed.no/