«Dere er selve hjertet i Tønsberg kommune»

Kommunedirektøren og ordføreren sammen med kommuneansatte som har vært ansatt i 25 eller 40 år - Klikk for stort bilde

55 av kommunens medarbeidere ble onsdag ønsket velkommen til markering etter lang og tro tjeneste i kommunen – og med ønske om mer!

51 av de inviterte har i år jobbet i kommunen i 25 år. Og det er ganske lang tid, som også ordfører Frank Pedersen tegnet et godt bilde på i sin hyllest til dem.

«Dere som nå har jobbet her i 25 år, ble ansatt i 1998. Det var det året Norge slo Brasil i fotball-VM. Det var det året den første episoden av «Hotel Cæsar» gikk på lufta på TV 2, og det var det året den nye hovedflyplassen på Gardermoen ble åpnet.»

Ansatt i 25 år:

• Therese Wiulsrød
  • Jan Robert Ellefsen
  • Allan Veiga

Fire av de fremmøtte har jobbet i kommunen i 40 år. «Det er enda lengre tid», sa ordføren. «Dere som har jobbet her i 40 år, ble ansatt i 1983. Da var Kåre Willoch statsminister i Norge, og det var det året NRK lanserte tekst-TV. Det var også to år før a-ha slo igjennom med Take On Me

«Jeg sier ikke dette for at dere skal føle dere gamle. Jeg sier det bare for å illustrere at dere har vært ansatt i kommunen ganske lenge – og at innsatsen deres er verdt å feire!» la han til.

Kommunedirektøren og ordføreren sammen med fire ansatte som har jobbet 40 år i kommunen - Klikk for stort bilde

Ansatt i 40 år:

• Marianne Solberg Lied
  • Kirsten Jåberg Sørensen
  • Mette Fugle
  • Per Egil Aas
Mette Vikan Andersen hyller dem som har vært ansatt i 25 og 40 år - Klikk for stort bilde

Hvert år inviterer kommunedirektøren til denne markeringen, og det synes hun er viktig. «Jeg syns det er veldig hyggelig og veldig riktig at vi holder på slike viktige tradisjoner som dette. Det å hedre våre ansatte, som gjennom lang og tro tjeneste har vært ansatt her i kommunen vår i en årrekke, er viktig», sa Mette Vikan Andersen i sin tale.

I avrundingen ba hun de ansatte om å bli værende i mange år til. «Dere som er her har vært gjennom mange ulike omstillingsutfordringer i de årene dere har vært i Tønsberg, og nå trenger vi virkelig hver og en av deres kompetanse på hvordan vi sammen kan være en bærekraftig, nytenkende og trygg kommune der barn ler. Dere er selve hjertet i Tønsberg kommune.»