Fikk overrakt 150 kvadratmeters veggkunst

En vegg dekorert av graffitikunstner Steinar Caspari skal minne  folk om å bruke refleks. I dag tok kommunalsjef Espen Riiser imot gaven fra Trygg Trafikk på vegne av Tønsberg kommune.

- Jeg syns det er veldig flott at vi har Trygg Trafikk som hele tiden jobber for å øke trafikksikkerheten og som også holder oss litt i ørene. Jeg syns også det er veldig flott at de velger kreative løsninger for å nå ut til ungdom med et viktig budskap, sier kommunalsjef Espen Riiser.

I ti dager har Norges mest attraktive graffitikunstner, Steinar Caspari, jobbet med å dekorere en 150 kvadratmeter stor vegg på Beiruttomta mellom Tønsberg rådhus og Farmandstredet. I dag ble kunstverket avduket og overrakt kommunen.

- Bruk refleks!Elise Gudmundsen og Espen Riiser

Espen Riiser avduket kunstverket sammen med Elise Gudmundsen, leder av ungdomsrådet i Tønsberg kommune. Kunstneren selv håper veggen får folk til reflektere.

- Jeg har ønsket å skildre noe litt dystert og ubehagelig, for det er jo det som er realiteten i konsekvensen av ikke å bruke refleks, sier Steinar Caspari om veggmaleriet.

Steinar Caspari forteller om verket.

20 oktober er refleksens dag, og dagen markeres av Trygg Trafikk og kommuner over hele landet. I følge tall fra Trygg Trafikk, er det under halvparten av alle voksne som bruker refleks når de går ute i mørket.