Gjør det enklere ved ishallen

Mange som skal til ishallen eller Maier-arena har ofte mye utstyr med, og da er det behov for å kjøre nærmere banene. Derfor har kommunen laget et eget område hvor man enkelt kan slippe av passasjerer og utstyr og kjøre videre.

Bilde av oppmerkede parkeringsplasser - Klikk for stort bilde

-Vi har fått ønsker om en slik løsning, og har derfor etablert en rundkjøring helt fremme ved banen, forklarer Rune Gjerden fra Tønsberg kommune.

Parkeringsplassene litt lenger ned på grusbanen er fortsatt ment for de som skal stå litt lenger.

-Det er forbudt å parkere i den nye løsningen mer enn 15. minutter. Tanken vår er at man først kan levere, og deretter kjøre ned på grusen og parkere dersom man vil være med på banen, forklarer han.

Bilde av innkjøringen til den nye parkeringen - Klikk for stort bildeKAN KJØRE NÆRMERE: Det er nå mulig å kjøre nærmere banen, og videre rundt for de som har behov for å kjøre nærmere banene.