Har du ikke mottatt eFaktura fra kommunen i mars?

Tidligere var det mulig å motta eFakturaer som var adressert til andre enn deg selv, for eksempel barn, ektefelle, samboer eller klienter. Det er ikke lenger mulig, med mindre du har fått spesiell fullmakt til det.

Eksisterende avtaler opprettet i en annens navn vil heller ikke være aktive etter 15. mai 2022.

Betaler du i dag eFakturaer som er utstedt til andre enn deg selv, må du sørge for at vedkommende gir deg fullmakt til å fortsette med det. I tillegg må du selv ha gitt samtykke til å motta eFakturaer fra alle.

Vil du fortsette å betale regninger med e-Faktura?

Da må du velge "Ja takk til alle" eller «Alltid eFaktura», avhengig av hvilken bank eller betalingsapplikasjon du bruker.

Er det noen bedrifter du ikke ønsker å motta eFaktura fra, kan du enkelt reservere deg fra det.

Med "Ja takk til alle" eller «Alltid eFaktura» vil alle fakturaer bli sendt til den som er registrert som mottaker på fakturaen. Dersom du ønsker at en annen skal motta og behandle fakturaen din, må du gi fullmakt til det i din bank.

Hvis du ikke sier «Ja takk til alle» innen 15. mai 2022 vil faktura sendes i en av de andre distribusjonskanalene du har åpnet for, i denne prioriterte rekkefølgen:

• Avtalegiro
  • Vipps
  • Digipost eller e-Boks
  • E-post
  • Papirfaktura

Min side kan du alltid finne dine fakturaer fra kommunen.