Hjemmetjenesten vil ha innspill!

- Vi har et mål om å gjøre hjemmetjenesten enda bedre, og derfor ønsker vi å vite mer om hvordan brukerne opplever de tjenestene vi leverer, sier virksomhetsleder Gullik Dokken i Tønsberg kommune. Nå sender han ut en spørreundersøkelse til alle som mottar hjemmesykepleie fra kommunen.

- Vi ønsker å få tilbakemelding fra mennesker som mottar tjenester fra oss, og jeg håper flest mulig ønsker å delta i undersøkelsen, sier Gullik Dokken.

Spørreundersøkelsen sendes ut til alle tjenestemottakere i dag med, svarfrist 28. november. Undersøkelsen inneholder spørsmål som blant annet berører brukermedvirkning, respektfull behandling, informasjon og tilgjengelighet.

- Vi ber også om en helhetsvurdering av de tjenestene vi leverer, og det er en enkel undersøkelse der respondentene skal gi en score fra 1 til 6 ut ifra hvor enige eller uenige de er i ulike påstander. I tillegg blir det mulig å legge inn egne kommentarer dersom man ønsker det, sier Dokken.

Undersøkelsen sendes ut per post, og respondentene kan velge om de ønsker å besvare undersøkelsen digitalt eller ved å fylle ut et skjema og returnere dette i en ferdig frankert konvolutt.

- Noen vil kanskje ha behov for litt bistand fra pårørende for å delta i undersøkelsen, og jeg håper at pårørende stiller opp og hjelper til. For at vi skal få et best mulig inntrykk av hvordan tjenestene våre oppleves, er vi avhengige av å få tilbakemelding fra flest mulig, sier Dokken.