Hvordan ser fremtidens eldreomsorg ut?

Digihjelpen inviterer til folkemøte på biblioteket 6. april klokken 18.00.

Verdig og tilrettelagt alderdom

På folkemøtet får vi høre Tone K. Bye, generalsekretær i Livsglede for eldre, sitt foredrag «trygg, verdig og tilrettelagt alderdom for alle».

Mette Vikan Andersen, kommunalsjef i Tønsberg kommune vil fortelle om hvordan fremtidenes eldreomsorg kommer til å se ut, og rådgiver Anmol Kaur forteller om hvordan kommunen bruker velferdsteknologi.

Møtet er åpent for alle som har interesse for temaet. Det er gratis og du trenger ikke melde deg på.

Første folkemøte etter pandemien

Arrangementet er en del av Digihjelpen – et samarbeid mellom Seniornett, Tønsberg og Færder bibliotek og Tønsberg kommune.

- Under korona-pandemien har det vært vanskelig å arrangere folkemøter og fellesopplæringer, men nå er vi heldigvis i gang igjen, sier seniorrådgiver i Tønsberg kommune, Vibeke Steen.

Digihjelpen planlegger også en større eldrekonferanse høsten 2022.

Lavterskeltilbud

Digihjelpen er et lavterskeltilbud for personer med liten eller ingen digital kompetanse. Her får de hjelp med grunnleggende digitale ferdigheter, slik at det blir enklere å ta i bruk offentlige digitale tjenester.

- Målet med digihjelpen er å redusere digitalt utenforskap og øke den digitale kompetansen i befolkningen. Vi har drop-in-hjelp på servicetorget på rådhuset og faste opplæringsøkter i regi av biblioteket og Seniornett, sier Steen.

Les mer om digihjelpen her