Mer snø kan skape utfordringer for trafikken

Brøytebil ute i snøværet - Klikk for stort bilde

Snøfallet som er varslet natt til onsdag vil antakelig skape utfordringer for trafikken.

Kommunedirektør Mette Vikan Andersen ute i snøværet - Klikk for stort bildeKommunedirektør Mette Vikan Andersen ber om varsomhet i trafikken og tålmodighet med brøytemannskapene.

– Vi oppfordrer til minst mulig bilbruk i morgentimene onsdag. Har du mulighet til å forskyve arbeidsdagen litt, samkjøre eller bruke kollektivt til jobb, så er nok det lurt, sier kommunedirektør Mette Vikan Anderssen.

Kommunen har alt tilgjengelig mannskap ute for å håndtere det kommende snøfallet.

Det kan ta litt tid før akkurat din gate er ryddet for snø, og kommunen ber om forståelse for det. Dersom du likevel må ta kontakt med oss om brøyting, ber vi deg bruke Tønsberg kommune-appen.

– Det er ikke bare snøfallet i seg selv som er problematisk, men vind og mangel på lagringsplass gjør dette ekstra utfordrende, forklarer Mette Vikan Andersen.

Værsituasjonen gjør at kommunale tjenester kan bli forsinka.