Møte om Kaldnes Vest

Torsdag presenteres forslaget til strategi- og prinsipplan for Kaldnes Vest for politikere i Tønsberg og Færder. Du kan følge møtet direkte på kommunens nettsider.

Kart der området Kaldnes Vest er markert.  - Klikk for stort bilde

Kaldnes vest er et område nord på Nøtterøy, på grensa mellom Færder og Tønsberg og kommuner. De to kommunene har en felles ambisjon om å utvikle Kaldnes vest til et attraktivt område.

Kommunene har i samarbeid med grunneierrepresentanter og fylkeskommunen utarbeidet et forslag til Strategi- og prinsipplan for området, som foreslås lagt ut på høring.

Målet med planen er å etablere omforente og overordnede felles føringer for god stedstilpasning, gjennom en effektiv arealutvikling som skal bidra til bærekraftig omstilling, og et framtidsrettet sted å jobbe, bo og besøke.

Det legges opp til at forslaget behandles i kommuneplanutvalgene i Færder kommune 13. mars og i Tønsberg kommune den 18. mars, med høringsfrist til siste halvdel av mai.

Følg møtet direkte her, torsdag 29. februar kl. 18.00.