Nå er alle mobilitetspunktene operative

I fjor høst åpnet det første mobilitetspunktet ved Tønsberg stasjon. Nå er alle punktene i drift.

Illustrasjon av nytt mobilitetspunkt på Tønsberg stasjon. - Klikk for stort bilde JAJA Architects

Mobilitetspunktene er et prøveprosjekt som Tønsberg kommune skal drifte, og dette gjøres i samarbeid med flere leverandører av mobilitetstjenester.

Kart over hvor mobilitetspunktene ligger - Klikk for stort bilde

Mobilitetspunktet ved jernbanestasjonen er det største og har flest tjenester. I tillegg til leie av delingsbil, elsparkesykkel og elsykkel, vil du også kunne reparere din egen sykkel i Frelsesarmeens sykkelverksted Pedalkraft eller låse den trygt inn.

Ulike tjenester

De to andre punktene ligger på Kaldnes og i Sørbyen, og nå er tjenestene også aktive her.

På Kaldnes kan du leie delingsbil eller låse inn sykkelen din, og etter hvert blir elsparkesyklene satt ut for sommerhalvåret. I Sørbyen er det foreløpig bare lagt opp til utleie av delingsbil.

Delta i spørreundersøkelse …

…  og vær med i trekningen av tre gavekort på 1500 kroner.

Samtidig som mobilitetspunktene prøves ut i praksis, ønsker Tønsberg kommune og Vestfold fylkeskommune svar på en spørreundersøkelse om delt mobilitet. Du trenger ikke å ha testet mobilitetspunktene først.

Vinnerne av gavekortene blir trukket 1. april.

Gå til spørreundersøkelse