Nå lanserer vi "Min side"

Nå lanserer vi "Min side"

I dag åpnet portalen «Min side» på kommunens nettsider. - Den nye portalen vil gjøre kommunen enda mer tilgjengelig for publikum, sier Ketil Mastberg som er digitaliseringsleder i Tønsberg kommune.

Digitaliseringsleder Ketil Mastberg på sitt kontor - Klikk for stort bildeDigitaliseringsleder Ketil Mastberg   

Tilgjengelig 24/7

Gjennom innlogging i den nye portalen får du relevant informasjon for deg. Her får du blant annet oversikt over fakturaer du har fått fra kommunen, informasjon om dine eiendommer, oversikt over søknader du har sendt inn og post du har fått fra kommunen.

- Mange vil nok sette pris på å få tilgang til slik personalisert informasjon, uten å måtte forholde seg til åpningstider, ventetid på telefon eller lignende. Informasjonen er rett og slett tilgjengelig 24 timer i døgnet, sier Mastberg.

Digitaliseringslederen mener at selvbetjening gir mer effektive tjenester, både for kommunen og for innbyggere – også for de ikke-digitale.

- Hvis færre av de digitale innbyggerne ringer til oss, frigir det mer kapasitet hos våre saksbehandlere. Da vil de få mer tid til ikke-digitale brukere som fortsatt er avhengig av å ringe oss eller møte opp på rådhuset, sier Mastberg.

Han tror også at kommuner som satser på selvbetjening i tiden fremover, vil oppleve mer fornøyde innbyggere.

Få betalingsutsettelse automatisk

I den nye portalen kan man få automatisk betalingsutsettelse uten at det behandles av en saksbehandler. Dette er den første automatiske saksbehandlingsløsningen i «Min side» forteller Mastberg.

- Her er det en automatisk kobling mot vårt fakturasystem. Der er det satt opp visse betingelser og hvis disse er oppfylt får man automatisk 30 dager betalingsutsettelse. Dette vil spare både oss og innbyggere som ønsker betalingsutsettelse for tid, sier Mastberg

Kommunen vil videreutvikle «Min side» i årene fremover, med ny funksjonalitet og flere selvbetjeningsløsninger.

Klikk her for å åpne «Min side»

Til toppen