Ønsker nye bedrifter velkommen

- Vi heier på alle som etablerer nye bedrifter i Tønsberg, sier ordfører Frank Pedersen. Nå inviterer han alle som nylig har registrert nye foretak i kommunen til næringslivstreff 21. mai.

Ordfører Frank Pedersen og næringssjef Charlotte Svensen

- Bedriftene bidrar til fellesskapet gjennom å skape arbeidsplasser og verdier. Derfor er vi helt avhengig av å ha et levende næringsliv, og vi ønsker at enda flere skal etablere bedrifter i Tønsberg kommune, sier Frank Pedersen.

Nå ønsker han å samle alle som har etablert nye foretak i kommunen den siste tiden til næringslivstreff, og byr på faglige foredrag og gode muligheter til å knytte verdifulle kontakter.

- Vi må heie på folk som våger å satse, og vi i kommunen vil vise at vi ønsker å spille på lag med dem. Derfor håper jeg at flest mulig blir med på denne samlingen, sier Pedersen.

Nettverksbygging

Både Tønsberg og Færder Næringsforening og omdømmeselskapet Tønsberglivet vil presentere seg og fortelle om sitt arbeid, og stamhusbesitter Carl Nicolaus Wedel Jarlsberg vil fortelle om næringsutvikling i Tønsberg gjennom 300 år.

I tillegg blir det quiz, og NAV være tilstede og fortelle om både inkluderende arbeidsliv og NAVs rolle som den gode hjelperen for næringslivet.

- Vi har satt sammen et program som jeg tror vil være interessant for mange, men vi vil også at det skal være litt sosialt og en hyggelig en arena for nettverksbygging. Det er en krevende jobb å starte en ny bedrift, og mange føler seg kanskje litt alene i den prosessen. Her får man en mulighet til å knytte kontakter med både representanter fra kommunen og andre som er i samme situasjon, sier næringssjef Charlotte Svensen.

Meld deg på!

Alle som har registrert nye foretak i 2023 og hittil i 2024 kan melde på to personer hver.
Meld deg på her!

Tidspunkt: 21. mai kl. 14.00 – 16.30
Sted: 8. etasje på Stasjonen, Tollbodgaten

Program næringslivstreff mai 24