- Over all forventning!

Marita Kruse-Moss- Tusen takk til alle som har bidratt, sier Marita Kruse-Moss i Tønsberg barneverntjeneste. 250 esker med julemat, gaver og gavekort skal nå sendes ut til familier som lever i en vanskelig livssituasjon. I dag ble eskene pakket og klargjort på rådhuset.

- Vårt mål har vært at alle barn i Tønsberg skal kunne glede seg til jul. Mange familier i kommunen vår lever i en vanskelig livssituasjon, og det kan det være mange ulike grunner til. Nå gleder vi oss til å sende esker med julemat, gaver og gavekort til rundt 250 familier, sier Marita Kruse-Moss.

SamarbeidPEPPERKAKEMANN: Vaktmester Kjell-Erik Fogstad hjelper med til med å bære pepperkaker.

Prosjektet «Juleglede i Tønsberg» er et samarbeid mellom kommunen, frivillige organisasjoner og lokale bedrifter. Bjarøy Gruppen spanderer alt av julemat, og flere andre bedrifter bidrar med pengegaver og gode rabatter.

- Det er også mange privatpersoner som har bidratt, enten ved å legge en gave under juletreet på Quality Hotell Oseberg, eller ved å vippse en sum til prosjektet. De pengene har vi brukt på gavekort som blant annet vil gi mange familier gode opplevelser sammen. Det er utrolig fint å merke givergleden blant mennesker i kommunen vår, og jeg vet at dette kommer til å gi mange barn og familier en mye bedre jul enn de ellers vill hatt, sier Kruse-Moss.

Måtte pakke selv

Vanligvis har frivillige medarbeidere bidratt med pakking av gaver og mat i esker, men på grunn av smittesituasjonen måtte barneverntjenesten i år stå for pakkingen på egenhånd.

- Vi har ikke så stor plass og kunne ikke være flere her, men jeg vil uansett få takke alle de frivillige som meldte seg til tjeneste, sier Kruse-Moss.

Familiene som mottar en eske fra «Juleglede i Tønsberg», er rekruttert inn i prosjektet av barnevernstjenesten, Familiehuset og helsesykepleierne i kommunen.

250 esker blir fylt med mat, gaver og gavekort på rådhuset i dag.