Prioriterer å holde hovedveiene åpne

Kommunen har fortsatt alt tilgjengelig brøytemannskap i sving for å rydde unna de store snømengdene.

- Vi har full innsats på å holde hovedveiene åpne. Det betyr at enkelte av barnehagene og skolene våre kanskje må holde stengt i morgen dersom for eksempel rømningsveier ikke blir rydda for snø, sier ordfører Frank Pedersen.

Beskjed om hvilke skoler og barnehager som eventuelt holder stengt blir gitt direkte til foreldre og foresatte gjennom skole- eller barnehageappen.

Flytt biler til egen tomt

Biler som står parkert i gatene skaper utfordringer for brøytemannskapene.

-    Vi ber alle som har mulighet til å flytte bilene sine til egen tomt med å gjøre det, sier Pedersen.

Er det noen som har behov for å ta kontakt med kommunen om brøyting, ber vi dere om å bruke kommuneappen.

Trygge tjenester gjennom natta

Kommunen har sammen med Røde kors, Bondelaget og Sykehuset i Vestfold rigget en god beredskap for å gi innbyggerne trygge helsetjenester gjennom natta.

-    Det er utrolig fint å se hvordan Tønsberg-samfunnet nå står sammen om å håndtere det krevende været og for å sikre at særlig hjemmetjenesten kommer frem dit de skal, sier ordføreren.