Røråstoppen skole feiret 20 års jubileum

I dag ble det en annerledes skoledag for elevene på Røråstoppen skole. Skolen er 20 år i år og denne torsdagen skulle dette feires.

Barn leker i skolegården. - Klikk for stort bilde

-Vi ønsket å markere jubileet på elevenes premisser, og da ble det bursdagsfest med alt som hører med, sier rektor Anne Husby. Først på dagen hadde klassene en liten generalprøve.  -Alle trinnene har øvd inn et nummer som skal vises for foreldre og andre inviterte i kveld, forteller Husby videre. Da kommunikasjonsavdelingen besøkte skolen,  var elevene ute og lekte sammen i grupper. - Elevrådet fikk bestemme aktivitetene ute, sier Husby, og da ble det blant annet "Rødt lys" og "Haien kommer".

Dagen vil fortsette med boller og brus og disco i skolefri.

-Det er veldig artig å kunne markere jubileet på denne måten og fint å se at elevene koser seg, sier Husby. Vi gleder oss også til i kveld, da det først blir grilling og deretter den nevnte forestillingen. Foruten familie til elevene, kommer også ordfører Anne Rygh Pedersen, tidligere ordfører i Re, Thorvald Hillestad og flere nåværende og tidligere kommunalsjefer.

Kunstverk fra elevene

Dette jublieet vil også sette et helt spesielt spor etter seg i skolebygget. Husby kan fortelle at en hel vegg i biblioteket er satt av til et kunstverk som skal være en jubileumsgave fra elevene til skolen. -Veggen er inndelt i ruter, slik at alle elevene får en rute hver, der de kan tegne eller male en hilsen. Til sammen vil dette bli et unikt kunstverk i mosaikk og et minne fra elevene som gikk her i jublieumsåret, sier Husby begeistret.

Om Røråstoppen skole

Røråstoppen barneskole ligger idyllisk til i skogen utenfor Revetal sentrum. Skolen ble bygget i 2003. Skolebygningen har et karakteristisk utseende og vant Statens byggeskikkpris i 2005. Dette skoleåret har skolen 223 elever.

Barn leker i skolegården. - Klikk for stort bilde
Flagg på flaggstang utenfor Røråstoppen skole. Rektor Anne Husby står ved siden av. - Klikk for stort bilde
vegg med mosaikk-kunst - Klikk for stort bilde