Skoleansatt etterforskes for seksuallovbrudd

En ansatt ved en skole i Tønsberg kommune etterforskes av politiet, mistenkt for å ha begått en seksuell handling overfor en elev. Øvrige ansatte, foreldre og foresatte ved den aktuelle skolen er informert.

Espen I. Riiser, kommunalsjef Oppvekst og læring

Handlingen som skal ha skjedd, gjelder ifølge politiet beføling på kroppen. Den ansatte ble umiddelbart suspendert og forholdet anmeldt da skolen ble kjent med forholdet. Arbeidsforholdet er nå avsluttet i samråd med den ansatte.

- Saken ligger nå hos politiet, og vil bli etterforsket på vanlig måte. Både skoleledelsen og kommunen tar saken på største alvor, og vil gjøre det vi kan for å ivareta alle berørte parter på en best mulig måte, sier Espen Riiser, kommunalsjef for oppvekst og læring.