Taket er tett! Status på byggingen av Hogsnes helsehus

For litt over et år siden ble byggingen av det 14.000 kvm store helsehuset på Hogsnes satt i gang. Nå er hele bygget under tak, og helsehuset skal etter planen stå ferdig i mai 2022.
 Bilde av Julien Piombino fra WK entreprenør som mottar blomster fra ordfører Anne Rygh Pedersen foran Hogsnes Helsehus - Klikk for stort bildeJulien Piombino fra WK entreprenør mottok gratulasjoner og blomster fra ordfører Anne Rygh Pedersen.

Den 1. juni skulle det egentlig vært et tradisjonelt kranselag for å markere at hele bygget nå står under tak. Dette ble kansellert på grunn av koronarestriksjoner. I stedet møtte ordfører Anne Rygh Pedersen prosjektansvarlig og WK entreprenør for smittevennlig markering den 8. juni utenfor Helsehuset på Hogsnes.

- Nå er taket er tett, dere! Jeg vil takke WK entreprenør og involverte som har gjort en formidabel innsats så langt med byggingen av det nye helsehuset, sa ordføreren før hun overrakte blomster til byggleder Julien Piombino.

Bilde av ordfører Rygh Pedersen med involverte i byggingen av Hogsnes Helsehus  - Klikk for stort bildeOrdfører med involverte i byggingen av Hogsnes Helsehus. Fra venstre: Ordfører Anne Rygh Pedersen, Julien Piombino fra WKE, Anne Økstad fra Tønsberg kommune og Trond Brandsgård fra Advansia.

Lokal entreprenør

Det er Tønsberg-baserte WK Entreprenør som har det store oppdraget i å bygge helsehuset som skal romme 120 sykehjemsplasser.

-Dette er den største byggekontrakten Tønsberg kommune noen gang i inngått, og jeg synes derfor at det er ekstra stas at det er lokale WK entreprenør som har oppdraget i å bygge sykehjemmet her på Hogsnes. Det gir arbeidsplasser lokalt i kommunen, og har positive ringvirkninger for det lokale næringslivet, sier Rygh Pedersen.

Ferdigstilling

Sykehjemmet skal stå ferdig 20. mai 2022. Opprinnelig var planen at sykehjemmet skulle stå ferdig 1. april, men det har blitt forsinkelser på grunn av pandemien.

Helsehuset blir viktig del av eldreomsorgen i kommunen, og skal være en god og trygg plass for mennesker som trenger litt hjelp for å kunne mestre sin egen hverdag.

Les tidligere sak om byggingen av Hogsnes Helsehus her

Korte fakta om Hogsnes sykehjem

• Byggherre: Tønsberg kommune.
  • Oppstart: 01.04.2020.
  • Planlagt ferdigstilling: 20. mai 2022
  • Sykehjemmet er på 14.000 kvm og skal romme 120 sykehjemsplasser.