Tidligere ordfører Per Arne Olsen er død

Per Arne Olsen sovnet inn på sykehuset natt til 18. november etter kort tids kreftsykdom. Det melder NRK. Olsen ble 61 år gammel.

Profilbilde av Per Arne Olsen - Klikk for stort bilde Foto: Jostein Marvik, Statsforvalteren.no

Per Arne Olsen var ordfører i Tønsberg kommune fra 2003 til 2009, og stortingsrepresentant for Fremskrittspartiet fra 2009 til 2013. Fra 2018 har han vært statsforvalter i Vestfold og Telemark.

-Dette var en veldig trist beskjed å få. Vi sender våre varmeste tanker til hans nærmeste. Per Arne Olsen har gjort en stor innsats for lokalsamfunnet vårt gjennom mange viktige posisjoner. Per Arne var veldig opptatt av Tønsberg, og hadde kunnskap og engasjement for det som rører seg her hos oss. Han hadde et fantastisk humør, og kunne snakke med alle. Per Arne og jeg har kjent hverandre i veldig mange år, og jeg har alltid satt pris på samtalene våre.  For bare noen måneder siden var vi sammen om å vise Kronprinsen rundt på Den Magiske Fabrikken på Rygg. Vi er mange som vil savne Per Arne, sier ordfører Anne Rygh Pedersen.

H.K.H. Kronprins Håkon, Statsforvalter Per Arne Olsen, ordfører Anne Rygh Pedersen, Politimester Ole Brederu Sæverud - Klikk for stort bildeH.K.H. Kronprins Håkon, Statsforvalter Per Arne Olsen, ordfører Anne Rygh Pedersen, Politimester Ole Brederu Sæverud Sven Gj. Gjeruldsen, Det kongelige hoff