Tønsberg har landets 5. beste barnevernstjeneste!

Tønsberg kommunes barnevernstjeneste havnet på 5. plass i årets kommunebarometer, som hvert år utgis av Kommunal rapport. Det gode resultatet ble i dag feiret på rådhuset, med sang, dans og kake. Barnevernsleder Ellen Fisher viser frem kake med tallet 5 på - Klikk for stort bildeBarnevernsleder Ellen Fisher inviterte til kake for å feire 5. plassen i kommunebarometeret

Fremtidsrettet tjeneste med fokus på barna

- Dette er resultatet av god jobbing over tid. Vi er en fremtidsrettet barnevernstjeneste som hver dag er opptatt av og jobber for at alle barn i Tønsberg skal ha det bra, sier Ellen Fisher som er leder av barnevernstjenesten i Tønsberg kommune.

Hun fremhever kompetente ansatte som virkelig bryr seg, og et godt arbeidsmiljø som to av hovedgrunnene til de gode resultatene.

De ansatte i barnevernet og andre ansatte på rådhuset ble invitert på kake og til å danse Tønsbergdansen. De fikk god hjelp fra skaper av dansen, Anais Aurora og danset til musikk og sang fra Oskar Almquist som har laget Tønsbergsangen.

Kommunen på 10. plass totalt

- Jeg er stolt av barnevernet vi har her i Tønsberg kommune. Den gode plasseringen er virkelig velfortjent, sier kommunedirektør Egil Johansen som deltok på feiringen.

Kommunedirektør Egil Johansen og barnevernsleder Ellen Fisher står på hver sin side av et bord med kake på - Klikk for stort bildeKommunedirektør Egil Johansen og barnevernsleder Ellen Fisher er godt fornøyd med plasseringene i kommunebarometeretHan var også godt fornøyd med at kommunen totalt sett havnet på 10. plass i kommunebarometeret. I kommunebarometeret sammenlignes statistikk fra flere ulike kilder, blant annet Statistisk sentralbyrå og KOSTRA. Dette gir et bilde av hvor gode kommunens tjenester er sammenlignet med andre kommuner i landet.

- De gode resultatene i kommunebarometeret viser at det jobbes svært godt på mange områder i kommunen. Det er de ansatte som sammen deler æren for disse flotte plasseringene, i godt samspill med våre folkevalgte, sier kommunedirektøren.