Turveien fra Korten til Ilene er oppgradert

Den naturskjønne strekningen mellom Korten og Ilene har blitt utbedret for at enda flere skal kunne benytte seg av den fine turveien.

Turvei - Klikk for stort bildeTurveien har blitt jevnet ut og utvidet.

Veien har fått et nytt lag med grus og blitt utvidet slik at barnevogner eller rullestoler kan passere hverandre.  Det er anlagt møteplasser på de stedene det er litt smalere. I tillegg er det satt ut flere benker langs veien. Da kan de som trenger det, ta seg en pause. Målet med oppgraderingen har vært å få en sentrumsnær turvei som skal være enkelt for alle å ferdes på.

Tiltaket er en oppfølging av en kartlegging av sentrumsnære turveier med universell utforming som ble gjennomført av fylkeskommunen i 2021. Rapporten gir konkrete anbefalinger for hvilke tiltak som må til for å ivareta universell utforming på turveistrekningen fra Brygga til Ilene.

Det er Håkonsen og Sukke som har utført arbeidet.