Vær forberedt på mye snø nyttårsaften!

Brøyting av snø i Stoltenbergparken - Klikk for stort bilde

Fra søndag formiddag til tirsdag ettermiddag er det ventet 15–40 centimeter snø. Kommunen stålsetter seg for ytterligere brøyteinnsats, men snøværet vil påvirke kjøreforholdene.

Dersom du skal ut på tur for å feire nytt år søndag kveld, bør du være forberedt på mye snø. Snøværet begynner søndag formiddag, men drar seg til på selve nyttårsaftenen. Veldig mange har planer for denne kvelden, og dersom snømengdene blir som varslet, risikerer man utfordringer med hjemturen.

Virksomhetsleder i Teknisk drift i kommunen, Øyvind Myhre, forsikrer om at brøytemannskapene er klare til ny dyst, men at det vil ta tid å få unna all nysnøen.

– Det er nok lurt å tenke igjennom hvilke veier man må benytte seg av, sier han. – Dersom man kan la bilen stå, er nok det tryggest.

Brøytemannskapene prioriterer å holde hovedveinettet åpent for nødetater, kollektivtrafikk og annen trafikk.

Værvarsel for Tønsberg nyttårsaften 2023 - Klikk for stort bilde

Det varsles om kontinuerlig nedbør fram til tirsdag kveld 2. januar. Kommunens ansatte og innleide brøytemannskaper vil fortløpende rydde snø fra veier og gater, men det vil være umulig å jobbe overalt hele tiden.

– Vi håper folk er litt tålmodige med oss mens det står på, og så håper vi alle får en fin nyttårsfeiring i snøværet, sier Øyvind Myhre. – Godt nytt år!