Fagdag om kommuneplanens arealdel

Magnus Martin

Er du nysgjerrig på hva kommunedirektøren tenker om innspillene til kommuneplanens arealdel? Følg fagdagen for politikere 30. mars direkte på nett, så får du kanskje svar!

Arbeidet med kommuneplanens arealdel ruller videre, og torsdag 30. mars samles politikerne til en fagdag i kommunestyresalen på Tønsberg rådhus.

- Her vil politikerne få presentert kommunedirektørens foreløpige anbefaling knyttet til arealinnspill og formålsendringer i kommuneplanens arealdel. Vi avholder dette møtet for at partiene skal få god tid til å drøfte saken i partigruppene før saken skal opp til behandling, sier Magnus Martin, virksomhetsleder for folkehelse, klima og stedsutvikling i Tønsberg kommune.

Følg møtet direkte her!

Politikerne i kommuneplanutvalget og utvalg for plan og bygg er kalt inn til møtet.

Tidspunkt:
Torsdag 30. mars kl. 16.45

Sted:
Kommunestyresalen, Tønsberg rådhus

Veien videre

Kommuneplanens arealdel skal opp til førstegangsbehandling i kommunestyret 14. juni.

13. april kl. 16.30 blir det avholdt et møte der administrasjonens foreløpige anbefaling av bestemmelser i arealdelen presenteres og gjennomgås.
12. mai blir kommunedirektørens forslag til ny arealdel presentert publisert.
15. mai kl. 16.30 blir presenterer kommunedirektøren sitt forslag til ny arealdel for politikerne.
5. juni behandler kommuneplanutvalget kommuneplanens arealdel.

Les mer om arbeidet med kommuneplanens arealdel her.