FN`s internasjonale dag for frivillighet 5. desember 2020

- I dag vil vi rette en STOR TAKK til alle dere fantastiske frivillige som bidrar til å gjøre Tønsberg til et varmere lokalsamfunn, sier Eva Marie Wang-Norderud, Frivilligkoordinator i Tønsberg kommune. Vi setter utrolig stor pris på all den aktiviteten som frivillige får til i Tønsberg!

Tønsberg kommune mener frivilligheten har stor verdi for lokalsamfunnet, og representerer et mangfold som gir økt livskvalitet for mange av våre innbyggere.

Kommunen er i gang med mange spennende prosjekter på gang:

• Tønsberg kommune er vertskommune for et interkommunalt utviklingsprosjekt om Frivillighet, samskaping og sosial innovasjon rettet mot barn og unge.
  • Det er ansatt en frivilligkoordinator som i hovedsak skal jobbe operativt inn mot helseområdet og systematisere for mottak og oppfølging av frivillige.
  • Tønsberg kommune er i gang med et spennende digitaliseringsprosjekt som skal gjøre det enklere for innbyggerne å få oversikt over aktiviteter, arrangementer og frivillige oppdrag.

Friskus: Plattform for frivillighet i Tønsberg

Et av hovedmålene i Tønsberg kommunes strategiplan Aldersvennlig kommune handler om å legge til rette for aktivitet og sosial deltakelse for kommunens innbyggere.

- Tønsberg kommune abonnerer på "Friskus" som er en interaktiv og reklamefri plattform som samler frivillige og kommunale aktivitetstilbud på et sted, forteller Randi Vermelid, Ungdomskoordinator.

På Friskus kan man også rekruttere frivillige og holde deg oppdatert på hva som skjer nær deg, delta på arrangementer og frivillige oppdrag, eller organisere egne arrangement via din organisasjon.

Lenke til friskus Tønsberg

Friskus er en aktivitetskalender for både lag, foreninger og kommunen og skal bidra til å styrke samarbeidet mellom kommunen, frivilligheten og idretten.

- Vi ønsker å være en kommune som har et bredt utvalg av ulike meningsfulle aktiviteter for alle innbyggerne våre og oppfordrer alle frivillige lag og foreninger til å ta i bruk denne plattformen, oppfordrer Randi Vermelid.