Ingen undervisning på ungdomsskoletrinnet så lenge streiken varer

Gruppearbeid  - Klikk for stort bilde pixabay 202 ansatte tatt ut i streik i Tønsberg kommune, hardest rammet er ungdomsskolene.

Det er svært få lærere i ungdomsskolene som ikke er tatt ut i streik. Disse vil kun ha mulighet til å gi et fragmentert undervisningstilbud på enkelte skoler til svært få utvalgte elevgrupper. Det synes ikke skoleeier gir et tilstrekkelig godt skoletilbud og avlyser derfor undervisningen så lenge streiken varer.

Rektorer og helsesykepleiere til stede

Rektorene er tilstede hver dag på alle skolene og kan kontaktes av både elever og foresatte ved behov. Helsesykepleierne er ikke tatt ut i streik og de er også tilgjengelige for elevene.

De forsterkede skoletilbudene under Byskogen, Revetal, Presterød Ungdomsskole og Ringshaug Ungdomsskole  har undervisning som normalt.

Bibliotekene

Ansatte ved bibliotekene i kommunen er også tatt ut i streik. Avdelingen på Tjøme og avdeligen i Berg fengsel er derfor stengt så lenge streiken varer. Biblioteket i Tønsberg sentrum er åpent for selvbetjening, mens biblioteket på Revetal har vanlig drift.

Helsehus og hjemmetjenestene

Når det gjelder Helsehusene og hjemmetjenesten så har det første streikeuttaket ingen direkte konsekvenser for brukerne.

Tildelingskontoret for helsetjenester er også rammet av streiken, så her må publikum forvente noe lenger responstid på blant annet telefonn

Sykehjem og boliger med døgnkontinuerlig drift

Det er tatt ut enkelte sykepleiere og fagsykepleiere.  Det søkes dispensasjon for sykepleiere på enkeltvakter slik at kommunen kan tilby forsvarlig drift uten fare for liv og helse