Invitasjon til idedugnad!

Bilde-collage av ulike steder i Tønsberg sentrum - Klikk for stort bilde

Prøv deg som by-utvikler! Hva vil gjøre Tønsberg sentrum mer fremtidsrettet og attraktivt, og hvordan kan din idé bidra til dette?

Handlingsplan for Tønsberg sentrum (HPS) er et samarbeid mellom Tønsberglivet, Tønsberg kommune, næringslivet, fylkeskommunen og Vestfold arkitektforening. Nå inviterer vi til idedugnad! Vi ønsker å samle gode innspill og ideer fra innbyggerne på hva Tønsberg sentrum trenger.

Målet er å gjennomføre det forslaget som flest stemmer frem som det beste, innen 2024.

Denne invitasjonen går ut til alle som har Tønsberg som sin by, med oppfordring om å aktivt delta i utviklingen av Tønsberg sentrum.

Du trenger ikke ha en bestemt ide/forslag for å melde deg på. Kanskje du finner finner frem til forslaget i samarbeid med venner eller kollegaer? De som melder seg på vil få mer informasjon.

Nysgjerrig?

Har du lyst til å være med?
Påmelding på denne lenken!

Frist for påmelding er mandag 9.januar

Beskrivelse

Ideen/forslaget skal lede til et konkret tiltak i Tønsberg sentrum med følgende ramme:

• Tiltaket/ideen kan være midlertidig eller permanent, stasjonært eller flyttbart.
  • Det skal være miljøvennlig, gjerne gjenbruk.
  • Det skal plasseres innenfor Tønsberg sentrum, i området som strekker seg fra Nordbyen til Farmandstredet, og fra Jernbanestasjonen til Ollebukta.
  • Gjennomførbart innenfor budsjettramme på 300 000,- og mulig å realisere innen 2024

Til inspirasjon:

Idéen og forslaget kan appellere til sansene. Det kan være noe lesbart, lekbart, spiselig, morsomt, engasjerende, skape undring, kunnskapsgivende, digitalt, i bevegelse, vakkert m.m.