Kanalbrua blir nattestengt for vedlikehold

Kanalbrua på fylkesvei 308 i Tønsberg blir stengt begge nettene mellom 25. og 27. oktober. Det melder Vestfold og Telemark fylkeskommune i en pressemelding.

Bilde av kanalbrua - Klikk for stort bilde Foto: Freddy Fagerheim/VTFK

Brua vil være helt stengt fra klokka 23.55 om kvelden 25. oktober når siste buss har passert, og vil åpne igjen klokka 05.00 om morgenen begge nettene.

Vestfold og Telemark fylkeskommune opplyser videre at trafikken vil være snevret inn fra fire til to felt før brua blir stengt om kvelden, og etter åpning om morgenen. Årsaken til dette vil være forberedelser i forkant av stengingen og opprydding etterpå.

Grunnen til at brua blir stengt er at det skal byttes låsebolter og foringer på en av bruklaffene. Dette kan bare gjøres når brua er helt stengt, fordi klaffene må holdes litt åpne for at det skal være mulig å komme til og gjøre jobben.

Det vil være bruvakter både ved Kanalbrua og ved gangbrua på Kaldnes i perioden arbeidet pågår.

-Vi beklager de ulempene stengt bru medfører for innbyggerne i Færder og Tønsberg, avslutter de.