Klasse 7A på Husvik skole vant - igjen

Med 100 prosent oppslutning stakk klassen av med seieren i konkurransen (kampanjen) "Helt grønn skolevei", og det for andre året på rad. -Det er en bragd, sa koordinator for folkehelse, Ole Thomassen Grejs under premieutdelingen tirsdag.

Fornøyde vinnere - Klasse 7A på Husvik skole - Klikk for stort bildeFornøyde vinnere - Klasse 7A på Husvik skole

I år var det 49 klasser som deltok mot 17 klasser i fjor. Grejs synes det er flott at så mange flere var med dette året. -Det betyr nok at jungeltelegrafen har gått om at dette var fint å være med på, sier han fornøyd.

Seniorrådgiver Jarle Krokeide og koordinator Ole Thomassen Grejs Utdeling av premier som var gavekort på kino og diplom - Klikk for stort bildeSeniorrådgiver Jarle Krokeide og koordinator Ole Thomassen Grejs delte ut premier som var gavekort på kino og diplom.

Det var en glad gjeng som tok imot premiene som ble delt ut av Grejs og seniorrådgiver Jarle Krokeide. Klassen var tydelig fornøyd med å vinne, men seieren har ikke kommet helt av seg selv. Christian Fredrik, Tale, Bea og Anna kunne fortelle at klassen har brukt mye tid på å å snakke om kampanjen. - Vi ble veldig motiverte da vi vant i fjor, så da ville vi prøve å gjenta det i år, sier Christian Fredrik. For å vinne, tenkte vi at vi måtte ha 100 prosent.  Derfor kjente kanskje noen litt press, for vi ønsket jo ikke å ødelegge for de andre i klassen, forsetter Tale. Noen har lengere vei enn andre, og for de så har det ikke alltid vært så gøy å sykle når det har vært dårlig vær. Men så har de gjort det likevel, og det er nok fordi vi har holdt motivasjonen oppe hele veien, tror Anne. Og feiringen? -Det blir kinotur sammen, også håper vi at vi skal få is, sa de glade vinnerne.

Tale Marie Vedvik Toreskaars, Christian Fredrik Berntsen, Anna Yddal Bjerke og Bea Høienholm går eller sykler til skolen hver dag.  - Klikk for stort bildeTale Marie Vedvik Toreskaars, Christian Fredrik Berntsen, Anna Yddal Bjerke og Bea Høienholm går eller sykler til skolen hver dag.

Seieren ble feiret med IS - Klikk for stort bildeSeieren ble feiret med IS

Ringshaug og Træleborg på de neste plassene

På andre plass kom 6C på Ringshaug skole med 99 % oppslutning og delt tredje plass gikk til  Baglere på Træleborg skole og regnbuen og 5E på samme skole.

Gratulerer så mye til alle!

Hva er grønn skolevei?

Helt grønn skolevei! er en kampanje for å fremme at barn kommer seg til og fra skolen på en miljøvennlig måte. Kampanjen foregår ved at barna fyller ut "grønn dag" på et skjema på skolen hver dag de går, sykler eller tar bussen til skolen. Sandefjord, Tønsberg og Færder kommuner samarbeider med barneskolene og gjennomfører kampanjen. Det blir trukket ut ukesvinnere underveis i kampanjen, og ved kampanjens slutt kåres vinnere som får fine premier.

Årets kampanje gikk i perioden 19. april til 28. mai.