Lier Horst til litteraturuka på Sem Seniorsenter

Jørn Lier Horst - Klikk for stort bildeJørn Lier Horst Pressefoto, Dag Nordsveen Det blir både krim, visesang og lokal idrettshistorie når Sem Seniorsenter arrangerer litteraturuke 13.-16. september.

- Vi fikk så gode tilbakemeldinger da vi arrangerte litteraturuke i fjor, så vi bestemte oss for å gjøre det igjen, sier Tiril Corneliussen, aktivitør og kulturkontakt ved Sem Seniorsenter.

13.-16. september tar hun igjen med seg beboere, medlemmer og andre interesserte inn i bøkenes verden. I år får du blant annet mulighet til å bli med en tur tilbake til Kristin Lavransdatters tid, en tur innom idrettsbanen, og ikke minst en tur bak sperrebåndet til krimforfatter Jørn Lier Horst.

- Vi vet at mennesker i mennesker i alle aldere er opptatt av litteratur, og i år som i fjor har vi invitert lokale krefter som bidragsytere. Vi er selvfølgelig veldig glade for at en av Norges mestselgende krimforfattere har sagt ja til å delta, sier hun.

Arrangementet har fått økonomisk støtte fra Anders Jahres stiftelse.

Tirsdag 13.september kl.11

KRIMTIME MED JØRN LIER HORST

Jørn Lier Horst har bakgrunn som politietterforsker, men er mest kjent som en av Nordens mest suksessrike krimforfattere. Han vil med bilder og eksempler ta oss med i fotsporene til forbrytere – inn bak sperrebåndene, inn på åsteder og inn i sitt forfatterskap.

Onsdag 14.september kl.11

MARGARET SKJELBRED

Leser dikt og snakker litt om sitt forfatterskap.
Guri Skøre Solberg synger noen av visene til Margaret.

Torsdag 15.september kl.11

ERIK HESBY JOHNSEN

Da «sporten» kom til Sem – smakebiter fra norsk idrettshistorie.

Fredag 16.september kl.11

MARIA SZACINSKI

«Kristin Lavransdatter – 100 år» Om «Kransen» og Sigrid Undset.
Og om boka «Kristin må vekk» av Vigdis Hjort og Line Norman Hjort-