Mangler bøssebærere: - Bli med å redde liv!

Søndag er det TV-aksjonen der årets formål er Leger Uten Grenser. I Tønsberg mangler det ca. 400 bøssebærere, og nå ber ordføreren om hjelp.

Bilde av ordfører - Klikk for stort bildeOppfordrer til dugnad: Ordfører Anne Rygh Pedersen er klar for å gå med bøsse under årets TV-aksjon til søndag.

-Jeg er klar for årets mest givende søndagstur, jeg vet at mange i Tønsberg har et stort engasjement og håper mange vil bli med som bøssebærere. Det trengs, og jobben er veldig viktig. Det er faktisk med på å redde liv, sier ordfører Anne Rygh Pedersen.

TV-aksjonen NRK 2022 går til Leger Uten Grenser og DNDis arbeid for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest. I år går TV-aksjonen av stabelen søndag 23. oktober.

-Det er mange som har hatt det å gå med bøsser som en viktig tradisjon, og kanskje ble den tradisjonen brutt for mange under korona. Behovet for bøssebærere er stort, så om man har mulighet er det virkelig gull verdt å ta tilbake tradisjonen nå. Eller kanskje starte en ny, oppfordrer ordføreren.

Selv om Vipps har blitt en vanlig betalingsform, og at det ikke er alle som har kontanter til bøssa hjemme, er ikke ordføreren i tvil om at det likevel er en viktig jobb å gå fra dør til dør i nærområdet sitt.

-Det er en viktig påminning når man får besøk på døra, og vi vil også ha informasjon om aksjonen og hvordan man kan bidra, forklarer hun.

Slik blir du bøssebærer:

• Det offisielle tidspunktet for bøssebæringen er mellom 16:00 - 18:00 søndag 23. oktober
  • Merk at du må ha fylt 18 år for å kunne registrere deg som bøssebærer. Vi oppfordrer allikevel til å ta med barna.
  • Dersom dere ønsker å gå to eller flere sammen, er det tilstrekkelig at èn av dere registrerer dere som bøssebærer.
  • Det er også mulig å melde seg som bøssebærer ved å ringe 02025.

Les mer, og meld deg som bøssebærer