Per Kristian Opheim konstituert kommuneoverlege fra 1. februar

Fra 1. februar vil kommuneoverlege Sigmund Skei gå inn i en ny rolle som fylkeslege i Vestfold og Telemark. Fra samme dato vil Per Kristian Opheim være konstituert kommuneoverlege i Tønsberg. Han er i første omgang konstituert frem til 30. juni.

Vet hva han går til

Per Kristian Opheim er ikke helt ukjent med rollen som kommuneoverlege. Han har nemlig vikariert som kommuneoverlege i sommerferien 2020 og også annen hver helg fra høsten 2020. I tillegg har han vært prosjektleder for beredskapskontoret for Covid-19 og assisterende kommuneoverlege siden september 2020. Han leder nå kommunens arbeid med korona-vaksinering.

- Jeg har allerede vært involvert i kriseledelsens møter og deres vurderinger en god stund. Derfor vet jeg hva jeg går til og kjenner både de andre i kriseledelsen og temaene som har vært diskutert der. Det tenker jeg er en stor fordel og vil gjøre overgangen mindre enn om jeg skulle ha kommet inn helt utenfra, sier Opheim.

Hovedfokuset for Opheim i perioden kommer nok fortsatt til å være håndtering av koronapandemien, men han kommer naturligvis også til å følge opp andre arbeidsoppgaver som ligger til stillingen.

Vi ønsker Sigmund Skei lykke til i den nye stillingen!