Presenterer foreløpig forslag til planstrategi mandag

Hva slags rammeverk trenger vi for å løse framtidens utfordringer i kommunen?

Kommunestyresalen uten mennesker - Klikk for stort bilde

Alle kommuner skal utarbeide og vedta en planstrategi i løpet av det første året med nytt kommunestyre. Planstrategien er ikke en plan, men et verktøy som kommunen utarbeider for å vurdere om vi har riktige plan- og styringsdokumenter for å få til ønsket samfunnsutvikling i kommunestyreperioden.

Mandag er kommuneplanutvalget invitert til fagmøte i kommunestyresalen på rådhuset. Det er et åpent møte, men man kan også enkelt følge med direkte på KommuneTV.

Sluttbehandling 12. juni

– I denne omgang presenterer vi et ikke-endelig forslag til planstrategi, sier Magnus C. Martin, virksomhetsleder i By- og stedsutvikling. – Cirka 10. mai legges det endelige forslaget fram. Dette må være i tråd med krav i Plan- og bygningsloven. Så vil politikerne sluttbehandle forslaget i kommunestyremøtet 12. juni.

I denne kommunestyreperioden vil muligheter og barrierer for bærekraftig utvikling av Tønsberg-samfunnet og kommuneorganisasjonen innen 2030 – alt i henhold til FNs bærekraftsmål – være særlig sentralt.