Nå er alle disse leilighetene solgt

Høsten 2020 ble eierformen på kommunens leiligheter for unge i Anders Madsens gate endret. På bare to måneder er 25 leiligheter blitt solgt og en leilighet er på leie til eie. Interessen har vært stor, faktisk har flere søkere blitt avvist da interessen har vært større enn antall leiligheter tilgjengelig. At alle leilighetene ble solgt så raskt, gleder kommunalsjef Geir Viksand.

- Målet med prosjektet er å hjelpe unge inn på boligmarkedet. At 26 unge nå eier, eller leier for å eie, sin egen bolig og har mulighet til å bygge opp ytterligere egenkapital, er veldig bra! Forhåpentligvis gir dette dem en fin «inngangsbillett» i boligmarkedet, sier Viksand.

Kan bli ledige igjen – litt fram i tid

Med nylig solgte leiligheter, kan det ta litt tid før det igjen er mulig å kjøpe eller leie en av kommunens leiligheter i Anders Madsens gate. Men kommunalsjefen ser ikke bort fra at det kan bli ledige leiligheter igjen – et par år fram i tid.

- Dette er jo en aldersgruppe hvor det ofte kan skje store endringer i livet, for eksempel ved at man får ny jobb, etablerer familie eller lignende. Ser vi et par år frem i tid, regner jeg med at det kan være ledige leiligheter i Anders Madsens gate igjen, sier kommunalsjefen.

Alle leiligheter som blir tilgjengelige, vil bli lagt ut for salg og «leie til eie» så raskt som mulig. Det er ikke mulig å sette seg på venteliste.

Vi ønsker å takke DNB for samarbeidet med å finne gode finansielle løsninger og Bakke Sørvik & Partners AS Eiendomsmegling som bisto med meglertjenester.

Her finner du mer informasjon om leilighetene i Anders Madsens gate.