Bli lærling i Tønsberg kommune

Nå skal det satses mer på lærlinger i Tønsberg kommune. Lærlingkoordinator Bjørn Erik Hammer er glad for å kunne ta imot nye lærlinger som til sammen blir 70 for neste skoleår. Han håper mange vil søke innen fristen 1. mars.

Portrettbilde av Bjørn Erik Hammer - Klikk for stort bildeBjørn Erik Hammer er lærlingkoordinator i Tønsberg kommune

Målet er å ha to lærlinger per tusen innbyggere i kommunen innen 2026, kan Hammer fortelle.  Dette ble enstemmig vedtatt i kommunestyret. I praksis betyr det at vi kan tilby ca 120 plasser om et par år.

Tønsberg kommune har lærlingplasser på syv fagområder.

-Vi har flest plasser innen helse og omsorg, barnehage og skole, men vi håper på mange søkere på alle fagområdene, sier Hammer.

På disse fagområdene har vi lærlingeplasser:

1. Barne og ungdomsarbeider
  2. Helsefagarbeider
  3. Institusjonskokk
  4. Anleggsgartner
  5. Innholdsproduksjon
  6. Service- og administrasjonsfag
  7. Byggdrifterfag

Som lærling i Tønsberg kommune har du lønn under opplæringen, og du vil være midlertidig ansatt i kommunen i to år. Arbeid i turnus vil kunne utløse tillegg i lønn.

- I kommunen har vi gode fagmiljøer med dyktige ledere, instruktører og veiledere. Jeg er trygg på at plassene vi tilbyr har et godt arbeids- og læringsmiljø og at lærlingene vil bli godt ivaretatt, avslutter Hammer.

Slik søker du lærlingplass i Tønsberg kommune

Du søker lærlingplass på vigo.no.

Søknadsfristen er 1. mars.

Møt Sondre som er lærling på Presterød skole

Ta kontakt med lærlingskoordinator

Har du spørsmål, ta kontakt med lærlingkoordinator Bjørn-Erik Hammer.
bjorn-erik.hammer@tonsberg.kommune.no

Eller send inn skjemaet under.