Mestringsdager 5. til 7. trinn, Klokkeren alternative skole, 2 dager pr. uke Kort fortalt Mestringsdager ved Klokkeren alternative skole er et tilbud til elever på 5. til 7. trinn i Tønsberg kommune. Vi har plass til 5 mestringselever. Målgruppen er elever som av ulike årsaker har omfattende utfordringer med å gå på nærskolen hele uka, og har rett til spesialundervisning. Elevene kan ha utfordringer som: traumeerfaringer, reguleringsvansker, sosioemosjonelle vansker, skolevegring, og lærevansker. Klokkeren er en traumebevisst skole som arbeider ut ifra de tre grunnpilarene: trygghet, positive relasjoner og reguleringsstøtte. Vi tilbyr mestringsdager 2 dager pr. uke i et trygt miljø med tett oppfølging og høy voksentetthet. Flere av aktivitetene er knyttet til friluftsliv, båtliv, verkstedsaktiviteter og gårdsdrift. Elevene skysses til og fra skolen i minibuss, og spiser felles frokost og lunsj med personalet. Elevene følger ordinær læreplan eller har avvik fra ordinær læreplan i ett eller flere fag, og har behov for mestring og alternative aktiviteter i skoleuka. Læringsutbytte, mestring og utvikling Mål for elevene på mestringsdager er sosial trening, mestring og utvikling. Plass gis for ett år av gangen. Opplæringen vil ha fokus på følgende hovedområder: Det legges vekt på at opplæringen tilpasses den enkelte elevs behov og forutsetninger for å oppnå motivasjon og mestring. Dagen er i stor grad tverrfaglig og praktisk rettet, og omfatter både faglige og sosiale mål. Øve opp egen reguleringsevne og evne til å vurdere konsekvenser av egne valg. Trene ferdigheter i å samhandle med andre. Elevene medvirker i valg av type aktiviteter. Trening i hverdagslivets ferdigheter. Organisering Elevene organiseres med tett voksenkontakt og opplæring i liten gruppe. Personalet Personalet består av pedagoger, miljøterapeuter, fagarbeidere og assistenter. Slik søker du Det søkes særskilt til 2 mestringsdager, Klokkeren alternative skole. Sakkyndig vurdering fra PPT legges ved søknaden. Søknadsfrist 1. mars Klikk her for å søke Sist endret04.01.2022 11:48