Inviterer til innbyggermøte om Kaldnes vest

Sammen med Færder kommune inviterer vi til innbyggermøte om Kaldnes vest mandag 29. april.

Kaldnes vest AS

Innbyggermøte 29. april

• Møt opp utenfor Støperiet kl. 18.00 dersom du vil delta på befaring i forkant av selve møtet.
  • Møt opp direkte til innbyggermøtet i Stalsbergveien 1 kl. 19.00.

Innbyggermøtet starter med befaring for dem som ønsker det. Møt opp utenfor Støperiet på Kaldnes brygge 29. april klokken 18.00. Alternativt kan du delta kun på selve møtet uten befaring, ved å møte opp på Stalsbergveien 1 klokken 19.00.

Kaldnes vest er et stort næringsområde på cirka 180 dekar nord på Nøtterøy. Området ligger på grensen mellom Færder kommune og Tønsberg kommune, og det er direkte tilknyttet Tønsberg sentrum. Rundt 75 prosent av området ligger i Færder kommune og resten i Tønsberg kommune.

Du kan lese mer om utviklingsprosjektet Kaldnes vest her.

Strategi- og prinsipplan på høring

Strategi- og prinsipplanen har en visjon om å skape et attraktivt og fremtidsrettet sted å jobbe, besøke, bo og leve, på en klima- og miljøvennlig måte. Bærekraftig omstilling må være felles for alle temaene dersom vi skal lykkes. Planen er ikke juridisk bindende, men gir grunnlaget for et felles planprogram etter plan- og bygningsloven.

Se strategi- og prinsipplanen her (PDF, 15 MB)

Planen er nå på høring, og kommunene ønsker dine meninger. Send inn dine innspill innen 26. mai. Færder kommune samler inn innspillene uavhengig av hvilken kommune du tilhører.

Del dine meninger her