Følg møtet i formannskapet

Formannskapet samles til møte i bystyresalen kl. 18.00 i kveld, og du kan følge møtet direkte på kommunens nettsider.

Politikerne skal blant annet diskutere hvorvidt kommunen skal kjøpe ca. 22,25 dekar landareal tilknyttet Rygg Miljøpark for 9,2 millioner kroner. Kommunedirektøren mener det vil være positivt at kommunen er grunneier for hele området, og mener dette er viktig for å kunne utvikle området videre.

Formannskapet skal også behandle en søknad om ytterligere tilskudd til Det Nye Teaterkompaniet i forbindelse med oppsetningen av «Kampen om Kristina» på Slottsfjellet sommeren 2022. Teaterkompaniet har søkt om 500.000 kroner i støtte, og har allerede fått innvilget 100.000 kroner fra utvalg for kultur og frivillighet. Utvalget ber kommunestyret avgjøre om kommunen kan øke støtten, men kommunedirektørens innstilling er at søknaden om økt støtte avslås.

Politikerne skal også vurdere om kommunedirektøren skal få fullmakt til å erverve boliger som med stor sannsynlighet vil bli revet som følge av utvidelsen av Hogsnesbakken.

Disse sakene vil bli endelig behandlet i kommunestyrets møte 9. mars.

I tillegg vil politikerne få en statusrapport fra byggingen av Hogsnes helsehus.

Følg møtet på kommunens nettsider.

Les saksdokumentene her.