Friskus-kurs for frivillige lag og foreninger

Neste uke inviterer vi frivillige lag, foreninger og innbyggere til å bli bedre kjent med aktivitetskalenderen Friskus. Friskus er en portal der vi ønsker å samle flest mulig av aktivitetstilbudene som finnes i Tønsberg.

Forsiden av aktivitetskalenderen Friskus - Klikk for stort bilde

Friskus-kurs på Revetal bibliotek 15. mars

Tirsdag 15. mars fra klokka 12.00 til 19.00 sitter frivilligkoordinator Eva Marie Wang-Norderud og ungdomskoordinator Randi Vermelid klare på Revetal bibliotek for å gi opplæring i Friskus-kalenderen. De gir blant annet veiledning i aktiviteter og arrangementer legges inn i kalenderen. Det vil også være mulighet for informasjon/opplæring i kommunens fritidskort og kulturkort-ordning.

Drop-in eller du kan melde deg på fra Friskus her

Håper vi sees for kaffe, prat, informasjon og veiledning! Vi gleder oss til å bli bedre kjent med frivilligheten i Tønsberg.

Friskus-kurs på Tønsberg Frivilligsentral 16. mars

Onsdag 16. mars fra kl. 14.00 - 17.30. er det åpent for opplæring på Tønsberg Frivilligsentral i Tjømegaten 1C. Vi gir blant annet veiledning i hvordan aktiviteter og arrangementer legges inn i kalenderen. Det vil også være mulighet for informasjon/opplæring i kommunens fritidskort og kulturkort-ordning.

Drop-in eller du kan melde deg på fra Friskus her

Håper vi sees for kaffe, prat, informasjon og veiledning! Vi gleder oss til å bli bedre kjent med frivilligheten i Tønsberg.

Bakgrunn for Friskus

Det er et viktig mål for oss i Tønsberg kommune å få bedre oversikt over mangfoldet av frivillige lag og foreninger. Derfor har kommunen startet implementeringen av den digitale plattformen Friskus, der vi oppfordrer alle lag og foreninger til å registrere seg, nettopp for å få en slik oversikt for kommunen og dens innbyggere.

På tonsberg.friskus.com kan vi samle og vise frem alle arrangement og aktiviteter på ett sted, rekruttere til både deltakelse og frivillig engasjement, samt koordinere og planlegge aktivitetstilbudene våre. Vi kan også kommunisere med medlemmer, eller samarbeide med andre organisasjoner og arrangere aktiviteter sammen - slik at vi blir synlig for en større del av befolkningen i kommunen.

Her kan dere se Friskus

Friskus - Tønsberg kommunes aktivitets- og frivillighetsportal