Nå er kommune-appen ute i ny versjon!

Vi re-lanserer kommune-appen! Den har fått nytt utseende, nytt innhold, og vi skal også bruke appen mer aktivt.Egil Johansen, rådmann i Tønsberg kommune

Utvider bruken og lanserer nye funksjoner

I den gamle versjonen var det kun teknisk sektor som var involvert. I den nye versjonen er det mulig å få informasjon om mer eller mindre alle kommunens tjenesteområder.

- Vi utvider bruken av appen, men du velger selv hva du ønsker informasjon om, forteller Egil Johansen, rådmann i Tønsberg kommune.

Inne i appen kan du nemlig velge blant ni forskjellige interesseområder du ønsker å følge. Det har også kommet flere nye funksjoner i appen med sensorer som rapporterer inn for eksempel havnivå, badetemperaturer, snømengde og brøyting.

- Her er det store muligheter som vi mener vil løfte kommunens digitale tilbud til innbyggerne. Men appen handler ikke bare om teknologi, i den nye versjonen vil involvering av våre innbyggere bli mer sentralt, sier Johansen.

Andre nye funksjoner er en kobling mot Friskus, kommunens portal for lag og foreninger. Det gjør at du kan følge med på nye aktiviteter som legges ut der, inne i appen. Det er også et eget meldingssenter kalt «Tønsberg pulsen» der du blant annet får oppdateringer fra teknisk drift og varsel om hentedager for renovasjon.

Videreutvikles i tiden fremover

Rådmannen lover også at appen skal videreutvikles i tiden fremover.

- Den nye løsningen gir store utviklingsmuligheter. Vi vil jobbe tett med ny leverandør om å finne nye løsninger som både er brukervennlige for publikum og effektive for oss, sier han.

Et eksempel på en slik løsning, er muligheten til å sende inn meldinger om feil via appen. Dette var også mulig i den gamle appen og videreføres nå, men med et nytt utseende.

- Denne meldingsfunksjonen har vi gode erfaringer med og er et eksempel på en vinn-vinn løsning. Brukerne får et enkelt og brukervennlig verktøy for å melde ifra til oss, og får tilbakemelding raskt. Samtidig er det effektivt for de på teknisk drift som får meldingene rett inn i sitt fagsystem. Denne typen løsninger er noe vi vil jobbe mer med i tiden fremover, avslutter Johansen.

Her finner du appen

For de som har lastet ned den gamle appen, vil den nye løsningen bli tilgjengelig ved å laste ned og installere en oppdatering. Nye brukere finner appen i Appstore (Apple-produkter) eller Google Play (Android-produkter) under navnet «Tønsberg kommune».

Klikk her for å laste ned appen (uavhengig av plattform)