Avlesning av vannmålere

I Tønsberg kommune skal alle næringseiendommer, gårdsbruk og offentlige bygg, ha vannmåler. Vannmåler er valgfritt for bolig. I leilighetsbygg hvor det er installert vannmåler, er det vanligvis en felles vannmåler for hele bygget.

vannmåler - Klikk for stort bilde

De vi ikke når på SMS, vil få tilsendt målerkort i posten.

Avlesning

Besvar SMS med kun tall foran komma på måleren (ikke ta med nuller foran avlesningstallet).
Dersom det registreres flere avlesninger av den samme vannmåleren i avlesingsperioden, er det den siste som gjelder. Dvs. at hvis man registrerer feil målerstand, kan man sende inn en ny avlesning.

Henvendelser

Hvis du har spørsmål kan du henvende deg på e-post til: kom-tek@tonsberg.kommune.no
I e-posten oppgir du adressen det gjelder og telefonnummeret ditt. Legg gjerne ved et bilde som viser målerens målerstand og målernummer .

Her finner du mer informasjon om alt som gjelder vannmåler